Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje středoškolské mládeže k alternativním způsobům stravování na Táborsku
Polčáková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Postoje středoškolské mládeže k alternativním způsobům stravování na Táborsku AUTOR: Bc. Jana Polčáková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky, oddělení výchovy ke zdraví VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou alternativního stravování dospívajících, konkrétně postoji studentů středních škol k alternativním výživovým směrům. Cílem práce je zmapovat celkové povědomí a zájem o alternativní způsoby stravování u studentů vybraných středních škol a zjistit, v jaké míře se studenti dané skupiny alternativně stravují. Teoretická část obsahuje vymezení cílové skupiny, tedy středoškolské mládeže (tzv. adolescentů) s hlavními charakteristikami tohoto věkového období, dále se zaměřuje na roli výživy ve vývoji adolescentů, na samotné postoje ke stravování, na vztahy adolescentů k tělesným rozměrům (body image) a také na problematiku s těmito tématy související, tj. poruchy příjmu potravy. V práci jsou dále uvedeny charakteristiky nejznámějších alternativních výživových směrů, jako je vegetariánství, makrobiotika a dělená strava. Praktická část práce mapuje míru alternativního stravování studentů středních škol na Táborsku, jejich hlavní důvody vedoucí k těmto formám stravování a zhodnocení postojů, které studenti k této problematice zaujímají. Na...
Moderní mýty ve výživě a alternativním stravování
Drábková, Tereza ; Svačina, Štěpán (vedoucí práce) ; Dostálová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nejčastějšími mediálně propagovanými "mýty ve výživě" a za cíl si klade zjistit, jaký na ně má názor laická veřejnost, zda se podle nich stravuje a na jakých argumentech staví své přesvědčení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vychází ze zahraničních článků a studií. Je rozdělena dle základních makroživin a alternativních výživových směrů, ke kterým se pak jednotlivě vztahují konkrétní mýty. Každý mýtus je zde představen, jsou objasněny jeho historické prameny a argumenty, které ho podporují. Následně je mýtus vysvětlen a vyvrácen pomocí doložených studií a odborných článků. Praktická část se zaměřuje na laickou veřejnost. Proběhla formou kvantitativního dotazníkového šetření a jejím cílem bylo zjistit, zda mají vybrané mýty mezi respondenty své zástupce, na jakých informačních zdrojích stojí jejich povědomí o konkrétním tvrzení, zda se podle svých názorů i stravují a jaké argumenty používají pro jejich podporu. Vyhodnocené otázky jsou znázorněny v tabulkách a grafech a vyšlo v nich najevo, že dotazovaní čerpají své informace o výživě ze 73 % z internetu a sociálních sítí a dle svých přesvědčení se i stravují. Při bližším dotazování na argumenty, které by podpořili jejich postoj k vybraným mýtům ovšem nepodali dostatečně přesvědčivé...
Deficity živin při vegetariánství u dětí
ŠIMONÍK, Ondřej
Bakalářská práce se zabývá deficity složek potravy při vegetariánství u dětí. Toto téma se stává více a více aktuálním, protože v současnosti se touto alternativní stravou stravuje větší část naší populace. Avšak důležité je uvědomit si, že tato strava sebou přináší i různá rizika, kromě všech účinků, které mají pozitivní vliv na organismus. A to zvláště v době růstu a vývinu mladého organismu, a nejvíce jsou tedy v ohrožení skupiny kojenců, malé děti a adolescenti. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat, které složky potravy jsou v deficitu při vegetariánství u dětí a mladiství. Byly stanoveny dvě výzkumné otázky: "Jaké živiny jsou v deficitu u dětí, které se živí jako vegetariáni?" a "Co děti vede k tomu, že se živí jako vegetariáni?" Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů jako je vegetariánství a jeho rozdělení, dále se zabývá riziky a přednostmi tohoto způsobu stravování a problematikou nedostatku makro a mikro nutrientů. Praktická část byla zpracována kvalitativním výzkumem. Výzkumný soubor tvořili 4 děti a mladiství. Pro výzkum bylo potřeba získat od dětí čtrnáctidenní jídelníček a zajistit odběr krve. Z odběrů krve byl zjištěn deficit a jídelníčky byly následně propočítány v programu Nutriservis. Výsledky výzkumu jsou prezentovány formou tabulek a slovního zhodnocení. Z výzkumu vyplývá, že při vegetariánství se nachází některé složky potravy v deficitu u všech vybraných respondentů a je potřeba rozšířit informovanost o dané problematice.
Postoje středoškolské mládeže k alternativním způsobům stravování na Táborsku
Polčáková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Postoje středoškolské mládeže k alternativním způsobům stravování na Táborsku AUTOR: Bc. Jana Polčáková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky, oddělení výchovy ke zdraví VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou alternativního stravování dospívajících, konkrétně postoji studentů středních škol k alternativním výživovým směrům. Cílem práce je zmapovat celkové povědomí a zájem o alternativní způsoby stravování u studentů vybraných středních škol a zjistit, v jaké míře se studenti dané skupiny alternativně stravují. Teoretická část obsahuje vymezení cílové skupiny, tedy středoškolské mládeže (tzv. adolescentů) s hlavními charakteristikami tohoto věkového období, dále se zaměřuje na roli výživy ve vývoji adolescentů, na samotné postoje ke stravování, na vztahy adolescentů k tělesným rozměrům (body image) a také na problematiku s těmito tématy související, tj. poruchy příjmu potravy. V práci jsou dále uvedeny charakteristiky nejznámějších alternativních výživových směrů, jako je vegetariánství, makrobiotika a dělená strava. Praktická část práce mapuje míru alternativního stravování studentů středních škol na Táborsku, jejich hlavní důvody vedoucí k těmto formám stravování a zhodnocení postojů, které studenti k této problematice zaujímají. Na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.